Beleef plezier op dezelfde manier
, van de redactieBeleving delen met familie en vrienden, daar draait het volgens Bellewaerde allemaal om. En iedereen beleeft dat plezier op dezelfde manier, zegt het pretpark in een nieuwe reclamecampagne.
Bellewaerde gaat zich vanaf komend seizoen anders presenteren aan het publiek. De nadruk komt te liggen op ‘samen’. Waar andere attractieparken stellen dat een gezamenlijk dagje uit een succes wordt doordat er voor ieder wat te beleven is, laat Bellewaerde het ‘voor elk wat wils’-principe helemaal los. Iedereen wil op gelijke wijze plezier beleven, zegt het Vlaamse pretpark in de nieuwe publiciteitscampagne. ‘Beleef plezier op dezelfde manier’ is voortaan de slogan van Bellewaerde.
Publiek heeft behoefte aan authentieke parken
Bij de voorbereiding van de campagne voor 2014 stelde Bellewaerde vast dat er naast heel sensationele pretparken ook behoefte is aan pretparken met een ander soort beleving. Trendwatcher Fons Van Dyck, die voor het park de nieuwe campagne maakte: “Er is ook behoefte aan een meer natuurlijke beleving, veel rustiger ook. Aan veel kleinschaliger pretparken, die warmer en authentieker zijn. Parken die een verleden hebben en die het lukt om de consument van vandaag en morgen een boeiende dag te bezorgen.”
Koning Leeuw blijft het boegbeeld
Bellewaerde richt zich nadrukkelijk op families met kinderen tussen 6 en 12 jaar. Het park wil zorgen voor ervaringen die bijblijven. Op die manier wil het bijdragen aan een hechte band binnen een familie en tussen vrienden. Gedeelde momenten, dat is waar het volgens het park om draait. Die boodschap wordt uitgedragen met de nieuwe campagne. Daarbij sneuvelde het woordje ‘Park’ dat steeds achter de naam Bellewaerde werd gezet. De bekende mascotte van het park overleefde de veranderingen, maar werd wel gestroomlijnd. De leeuwenkoning blijft het boegbeeld van Bellewaerde.